Τετάρτη 20 Σεπτεμβρίου 2017

Η Ε.Ε. σε ρόλο τερματοφύλακα

Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σχεδιάζει μηχανισμό ελέγχου των ξένων επενδύσεων, που θα δίνει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να μπλοκάρουν εξαγορές εάν κριθεί ότι συνιστούν απειλή.
Από την έντυπη έκδοση της Ναυτεμπορικής
Της Νατάσας Στασινού

Στην Ευρωζώνη έχουμε μάθει σε διαφωνίες. Οι προτάσεις που πέφτουν στο τραπέζι για την αντιμετώπιση κρίσεων και το μέλλον της Ένωσης πυροδοτούν χάσμα Βορρά-Νότου, Ανατολής-Δύσης, μεγάλων-μικρών. Όταν, λοιπόν, από το Βερολίνο έως το Παρίσι και από τη Ρώμη έως το Άμστερνταμ οι κυβερνήσεις στηρίζουν με θέρμη μία εισήγηση της Κομισιόν, αντιλαμβάνεται κανείς ότι κάτι τρέχει. Τι; Ο κινεζικός δράκος, του οποίου τη φόρα προσπαθούν να κόψουν.
Ο Ζαν Κλοντ Γιούνκερ σχεδιάζει μηχανισμό ελέγχου των ξένων επενδύσεων, που θα δίνει τη δυνατότητα στα κράτη-μέλη να μπλοκάρουν εξαγορές εάν κριθεί ότι συνιστούν απειλή. Στοχεύει πρωτίστως, όπως όλοι παραδέχονται, στην Κίνα.
«Η Ε.Ε. πρέπει να είναι έτοιμη να υπερασπιστεί τα συμφέροντά της, να προστατεύσει τον εαυτό της, όταν ο ανταγωνισμός δεν είναι δίκαιος και έχουμε να κάνουμε με εθνικής στρατηγικής συμφέροντα» εξήγησε ο Γάλλος υπουργός Οικονομίας Μπρινό Λεμέρ. «Είναι αναγκαίο να μπορούμε να παρεμβαίνουμε» συμπλήρωσε η Γερμανίδα ομόλογός του Μπριγκίτε Τσίπρις. Οι Γερμανοί, που έχουν ήδη υιοθετήσει σχετική νομοθεσία σε εθνικό επίπεδο, είπαν πρόσφατα ένα μεγάλο «nein» στους Κινέζους. Μπλόκαραν την εξαγορά της Aixtron, η τεχνολογία της οποίας χρησιμοποιείται σε αμυντικό εξοπλισμό.

Την περίοδο 2000-2011 οι περισσότερες κινεζικές άμεσες επενδύσεις σε ευρωπαϊκό έδαφος κατευθύνονταν σε Βρετανία, Γερμανία, Ιταλία και Γαλλία και στον ενεργειακό κλάδο. Η ευρωπαϊκή κρίση χρέους από τη μία και οι έντονες διακυμάνσεις στις τιμές πετρελαίου έστρεψαν το βλέμμα του Πεκίνου στην περιφέρεια και στις υποδομές μεταφορών. Η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά και η σιδηροδρομική σύνδεση Βελιγραδίου-Βουδαπέστης έχουν κεντρικό ρόλο στη νέα στρατηγική. O Νέος Δρόμος του Μεταξιού, από την Κίνα έως τη Γερμανία, περνάει μέσα από την Ανατολική Ευρώπη και τη χώρα μας.
Το ενδιαφέροντα των Κινέζων, όμως, δεν περιορίζονται στα μεγάλα project υποδομών. Εκτείνονται από τα αυτοκίνητα... έως την μπάλα. Κινέζοι μεγιστάνες έχουν αποκτήσει συμμετοχή σε αγγλικούς, ισπανικούς, ιταλικούς ποδοσφαιρικούς συλλόγους, ποντάροντας σε κέρδη, αλλά ίσως και στην επιρροή, που η μπάλα μπορεί να προσφέρει. Θα βάλουν το γκολ ή θα αποκρούσει ο τερματοφύλακας Γιούνκερ;

Ναυτεμπορική

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου