Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2016

Το σχόλιο της Δευτέρας - Τον Απρίλιο οι δηλώσεις, το ασφαλιστικό πότε;

taxheaven


Κωνσταντίνος Αντ. Κουλογιάννης
Πτυχιούχος Τ.Ε.Ι.
Λογιστής - Φοροτεχνικός
Μέλος της επιστημονικής ομάδας του Taxheaven


Καλημέρα και καλή εβδομάδα.
Κάποτε είχε πει ένας Ελληνοαμερικανός Γερουσιαστής: Κανένας δεν είπε ποτέ πεθαίνοντας: «Μακάρι να είχα περάσει περισσότερες ώρες στο γραφείο». Ξέρω ακούγεται λίγο μακάβριο όμως είναι πέρα για πέρα αληθές. Η φετινή χρονιά η οποία οδεύει προς το τέλος της, έχω την αίσθηση ότι μας αφήνει φτωχότερους σε όλα τα επίπεδα. Όμως όπως είχε πει και ο Επίκουρος : 
"Μια φορά υπάρχουμε, δεν υπάρχει τρόπος να υπάρξουμε δυο φορές και μάλλον δεν θα υπάρξουμε ξανά ποτέ. Κι εσύ που δεν εξουσιάζεις το αύριο, αναβάλλεις τη χαρά. Και η ζωή πάει χαμένη με τις αναβολές και ο καθένας πεθαίνει απασχολημένος."
Αλλάζω γρήγορα ύφος και θέμα για να έρθω στα δικά μας τα καθημερινά που άλλες φορές έχουν ενδιαφέρον, άλλοτε είναι ανούσια και "χαζά" και άλλοτε προκαλούν γέλιο. Άλλωστε το έχουμε πει πολλές φορές, με το επάγγελμα που διαλέξαμε δεν πρόκειται να πλήξουμε ποτέ.  
Από σήμερα λοιπόν όσοι επισκέπτεστε το taxis θυμηθείτε ότι έχει αναβαθμιστεί με το νέο πρωτόκολλο επικοινωνίας TLS 1.2.  Δείτε εδώ με ποιους πλοηγούς ανά λειτουργικό σύστημα θα έχετε πρόσβαση χωρίς προβλήματα.


Ασφαλιστικό

'Αλυτα παραμένουν τα περισσότερα θέματα του νέο ασφαλιστικού ενώ πλησιάζουμε στην ημερομηνία εφαρμογής των βασικότερων διατάξεων που αφορούν την ασφάλιση. Δείτε το σχετικό άρθρο της επιστημονικής ομάδας, στο οποίο γίνεται μια περιγραφή των προβλημάτων.[Το νέο Ασφαλιστικό από 1.1.2017. «Όμηροι» χιλιάδες λογιστές, επιχειρηματίες και αυτοαπασχολούμενοι] 


Δηλώσεις εισοδήματος

Η είδηση του Σαββατοκύριακου όπως έχετε αντιληφθεί είναι η δήλωση της νέας υφυπουργού Κας Παπανάτσιου ότι η εφαρμογή για τις δηλώσεις θα ανοίξει τον Απρίλιο. Η εξέλιξη αυτή δεν αποτελεί έκπληξη φυσικά, ωστόσο κάποια στιγμή πρέπει κάποιος να ασχοληθεί και να διορθώσει την ημερομηνία λήξης των δηλώσεων, αφού σε καμία περίπτωση το τέλος Απριλίου που ορίζεται ως καταληκτική ημερομηνία υποβολής, στην παράγραφο 3 του άρθρου 67 του ΚΦΕ (σε ό,τι αφορά στα φυσικά πρόσωπα) δεν πρόκειται να ισχύσει ποτέ.
Ένα ρεαλιστικό χρονοδιάγραμμα σε ότι αφορά τις καταληκτικές προθεσμίες προτάθηκε την περασμένη εβδομάδα στον Κο Πιτσιλή από την ΠΟΦΕΕ. (Επιστολή Π.Ο.Φ.Ε.Ε.: «Προτάσεις για προθεσμίες για το φορολογικό έτος 2016»).  Θεωρώ ότι θα βοηθούσε επίσης στον προγραμματισμό όλων μας, εάν η ΓΓΔΕ δημοσιοποιούσε μέχρι το τέλος του έτους τις τελικές προθεσμίες όλων των υποχρεώσεων που αφορούν άμεσα ή έμμεσα τις δηλώσεις εισοδήματος.

Αδήλωτα εισοδήματα

Μεγάλος θα είναι ο φόρος τον οποίο θα πληρώσουν όσοι θέλουν να νομιμοποιήσουν αδήλωτα εισοδήματα, όπως επισήμανε η υφυπουργός οικονομικών κα Αικ Παπανάτσιου.
Μάλιστα συμπλήρωσε ότι αυτό ίσως αποθαρρύνει αρκετούς από το να προβούν στην δήλωσή τους. Φαίνεται τελικά ότι σε αυτό το νομοσχέδιο η διαπραγμάτευση απέτυχε. Γιατί όμως οι θεσμοί επιμένουν σε εφαρμογή υψηλού συντελεστή (κάτι για 80-90% είχε ακουστεί) είναι κάτι που πραγματικά δεν το καταλαβαίνω. Δεν θέλουν το δημόσιο να εισπράξει χρήματα; Δεν θέλουν μήπως το δημόσιο να τα εισπράξει από κάποια συγκεκριμένα πρόσωπα  ή μήπως θέλουν γενικά να μην εισπράξει βραχυπρόθεσμα το δημόσιο χρήματα για να περάσουν ευκολότερα νέα μέτρα; 

Δις....παντού
Εάν οι θεσμοί δεν είχα επιμείνει στις μεταβολές για την ρύθμιση των 100 δόσεων τότε ίσως το δημόσιο να μην είχε χάσει 2,5 δις ευρώ «έχασε» από τις ρυθμίσεις που έχουν απολεσθεί.

Στους πίνακες που έδωσε στην βουλή η Κα Αικ.Παπανάτσιου αποτυπώνεται η διάρθρωση των οφειλών των πολιτών (εκτός των φορέων της Γενικής κυβέρνησης ) προς την φορολογική διοίκηση. Ο πίνακας μπορεί να μπερδεύει λίγο γιατί περιέχει και μη ληξιπρόθεσμες οφειλές, ενώ δεν περιέχει οφειλές φορέων της Γενικής κυβέρνησης. Ωστόσο τα μεγαλύτερα ποσά τα χρωστάμε σε πρόστιμα ΚΒΣ, εισόδημα, ΦΠΑ και φόρους ακινήτων  [Δείτε εδώ το σχετικό θέμα].
Υπενθυμίζω ότι αντίστοιχο πίνακα είχε καταθέσει και στις αρχές του χρόνου ο πρώην αναπληρωτής υπ.Οικονομικών κος Τρ.Αλεξιάδης, και με βάση αυτόν το πίνακα ξεκίνησε η παραφιλολογία, το πόσα από αυτά είναι εισπράξιμα και πόσα όχι.

Μεγάαααλα λόγια
►Ε. Τσακαλώτος :
Είπε :  «Έχει πέσει ένα δυσανάλογο βάρος σε μερίδες των μεσαίων τάξεων και των αυτοαπασχολούμενων» 
Δεν είπε: Αφού σας ξεζουμίσουμε για κάνα 2-3 χρόνια, μετά όσοι έχετε μείνει, θα δείτε μειώσεις φόρων. Μην φανταστείτε τίποτα σπουδαίο. 1% στο ΦΠΑ και πολύ είναι. 
►Αικ..Παπανάτσιου
Είπε : «Ας μην περιμένει όμως ο ελληνικός λαός καινούργιους φόρους»
Εννοούσε: Έτσι κι αλλιώς δεν υπάρχει κάτι άλλο να φορολογήσουμε, στο εξής μόνο να αυξήσουμε τους υφιστάμενους μπορούμε.

ΕΝΦΙΑ και φοροδοτική ικανότητα
Ενδιαφέρων παρουσιάζει το άρθρο της κας Ιωάννας Καλαντζάκου-Τσατσαρώνη, αντιπροέδρου ΔΣΑ, σχετικά με την φοροδοτική ικανότητα των πολιτών και την συνάρτησή της με το ύψος του ΕΝΦΙΑ, που μπορείτε να δείτε εδώ
Παραθέτω ένα μικρό κομμάτι του άρθρου.
"Για τον προσδιορισμό της φοροδοτικής ικανότητας του ιδιοκτήτη της ακίνητης περιουσίας, δεν αρκεί η διαπίστωση της αξίας της. Απαιτείται η συνεκτίμηση της πραγματικής οικονομικής δυνατότητας του ιδιοκτήτη, δηλαδή η εισοδηματική του κατάσταση, που του αποφέρει και την αντίστοιχη ρευστότητα. Η έλλειψη επαρκών εισοδημάτων από κάθε πηγή, τα οποία να καθιστούν δυνατή την καταβολή του συνολικού ποσού των πάσης φύσεως φόρων και λοιπών δημοσιονομικών επιβαρύνσεων, αποτυπώνει την έλλειψη σχετικής φοροδοτικής ικανότητας.

Θα πρέπει, μάλιστα, τα εισοδήματα του φορολογουμένου όχι μόνο να επαρκούν για την καταβολή των φόρων, αλλά και ένα σημαντικό τμήμα αυτών να απομένει εις χείρας του φορολογουμένου, για την ικανοποίηση των προσωπικών του αναγκών, κατ’ επιταγή και της συνταγματικώς κατοχυρωμένης ελευθερίας συμμετοχής στην κοινωνική και οικονομική ζωή (άρθρο 5 Συντ.).

Το Γαλλικό Συνταγματικό Συμβούλιο με την απόφαση της 29ης Δεκεμβρίου 1998 (no 98-405 DC), σχετικά με τον γαλλικό φόρο αλληλεγγύης επί της περιουσίας (Impôt de Solidarité sur la Fortune), έκρινε ότι πρόκειται για φόρο επί της κατοχής της περιουσίας, καταβλητέο διά των εισοδημάτων, που παράγει αυτή. Για να είναι η φορολόγηση της περιουσίας συνταγματικώς ανεκτή, θα πρέπει η κατοχή της να συνδέεται και με παραγωγή εισοδήματος.  Το γαλλικό Κοινοβούλιο ήδη από το 2006 θέσπισε την λεγόμενη «φορολογική ασπίδα» που προβλέπει  ότι η συνολική φορολογική επιβάρυνση του ασφαλισμένου δεν μπορεί να υπερβαίνει το 50% των εισοδημάτων του.
Η συνταγματικότητα του ν. 4223/2013 που αφορά στον ΕΝΦΙΑ όμως, δεν έχει ακόμη κριθεί. Επομένως, ασχέτως της έκβασης του δικαστικού αγώνα που αφορά στο ΕΕΤΗΔΕ, θα κριθεί από τη δικαιοσύνη και η συνταγματικότητα του ισχύοντος φόρου επί των ακινήτων, που τείνει άλλωστε να λάβει χαρακτηριστικά μονιμότητας. "

Να σημειώσω ότι η φορολογική ασπίδα στην Γαλλία ξεκίνησε με ποσοστό 60% και εν συνεχεία έπεσε στο 50%, μέχρι τελικά να καταργηθεί από 1.1.2013. Αν και δεν ισχύει πλέον στην Γαλλία, θεωρώ ότι στην Ελλάδα θα πρέπει να θεσμοθετηθεί, ειδικά μετά τις αλλεπάλληλες αυξήσεις φόρων της τελευταίας τετραετίας. Να θυμίσω ότι μόνο από τις αλλαγές στο φορολογία εισοδήματος και το ασφαλιστικό, το 2017 σε αρκετές περιπτώσεις στο κράτος θα αποδίδεται πάνω από το 50% - 60% των κερδών για ορισμένους φορολογούμενους. Εάν σε αυτό το ποσοστό προσθέσουμε και τον ΕΝΦΙΑ, αλλά και άλλους φόρους που θεσπίζονται από 1.1.2017, τότε καταλαβαίνει εύκολα κανείς, που μπορεί να φτάσει το ύψος της επιβάρυνσης.
Κλείνω το θέμα θυμίζοντάς σας πως ακριβώς αντιλαμβάνεται την φοροδοτική ικανότητα σε ότι αφορά τον ΕΝΦΙΑ, η σημερινή ηγεσία του υπ.Οικονομικών, από έγγραφη απάντηση που είχε δοθεί στην βουλή, μετά από ερώτημα βουλευτή, σχετικά με την εξομοίωση της φορολογικής επιβάρυνσης των ακινήτων που δεν αποφέρουν εισόδημα με εκείνα που αποφέρουν.
Το Υπ.Οικονομικών είχε απαντήσει ως εξής :
"Η φοροδοτική ικανότητα σε αυτή την περίπτωση απορρέει από αυτή καθεαυτή την κατοχή της ανωτέρω ακίνητης περιουσίας ως φορολογητέας ύλης (άλλως πηγής πλούτου) διαφορετικής από το εισόδημα. Ως εκ τούτου, ούτε η ύπαρξη προσόδου από το φορολογηθέν ακίνητο αποτελεί προϋπόθεση ή κριτήριο υπαγωγής στο ΕΝ.φ.Ι.Α. ούτε η μη συνεκτίμηση, κατά την επιβολή του φόρου επί των ακινήτων, της υπάρξεως ή μη εισοδήματος από το βαρυνόμενο ακίνητο συνιστά, μόνη αυτή, παράβαση της συνταγματικής αρχής της ίσης, αναλόγως της φοροδοτικής ικανότητας εκάστου, επιβαρύνσεως."

●●●
  
Τα Briefing της  εβδομάδας

●●●

Τέλη κυκλοφορίας
Αναρτήθηκαν και τα τέλη κυκλοφορίας για το 2017 στο taxis, την εβδομάδα που μας πέρασε. Ακολούθησε Δ.Τύπου (δείτε εδώ) από το Υπ.Οικονομικών στο οποίο εξηγεί σε πόσους και γιατί υπάρχει αύξηση και σε πόσους και γιατί υπάρχει μείωση του ποσού των τελών. Όσοι εκτυπώσατε τα τέλη θα παρατηρήσατε επίσης ότι η καταληκτική ημερομηνία πληρωμής είναι η 31 Δεκεμβρίου 2016, ημέρα Σάββατο. Συνεπώς η πληρωμή μπορεί να γίνει εμπρόθεσμα μέχρι τις 2.1.2017. Κρατήστε το αυτό, γιατί θα το δείτε σύντομα....
●●●

Υπολογισμός προκαταβολής αγροτών.
Οι γνωστοί (ά)γνωστοι "κτύπησαν" για ακόμη μια φορά με ανυπόστατα δημοσιεύματα. Αυτή την φορά στο στόχαστρο ήταν ο υπολογισμός της προκαταβολής των αγροτών για το 2016 και οι δήθεν επιβαρύνσεις από τον υπολογισμό αυτό.
Ο κόμβος δημοσίευσε αρχικά ένα άρθρο —λόγω ερωτημάτων πολλών συναδέλφων— στο οποίο η επιστημονική ομάδα εξηγούσε πως λειτουργεί η προκαταβολή φόρου στο εισόδημα από ατομική αγροτική επιχειρηματική δραστηριότητα με παραδείγματα. Στη συνέχεια γέμισε το διαδίκτυο με δημοσιεύματα που τρομοκρατούσαν τους αγρότες, κάνοντας τη δική τους "ερμηνεία"...
Εν συνεχεία ήρθαν και οι ανάλογες διαψεύσεις σε ό,τι αφορά στα δημοσιεύματα του τύπου, από τον υφυπουργό αγροτικής ανάπτυξης, καθώς και από το υπουργείο Οικονομικών. Ωστόσο στο Δ.Τύπου του υπουργείου οικονομίας υπάρχει ένα μικρό λαθάκι στον υπολογισμό....Anyway..
●●●

ΣτΕ - Αντικειμενικές και ΕΝΦΙΑ
Ο κόμβος δημοσίευσε την εβδομάδα που πέρασε τις 5 αποφάσεις του ΣτΕ με τις οποίες ακυρώνονται ορισμένες τιμές ζωνών στις περιοχές των δήμων Φιλοθέης - Ψυχικού, του Ν. Βουτζά του Δήμου Ραφήνας και της κυκλικής ζώνης Πολυδρόσου του Δήμου Δελφών.
Αναλυτικά:  
Με την απόφαση του ΣτΕ υπ΄αριθμ. 2337/2016 ακυρώνεται η ΠΟΛ.1009/18.1.2016  κατά το μέρος της με το οποίο ορίστηκε η τιμή εκκίνησης του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων της Α ζώνης (της δημοτικής κοινότητας) Φιλοθέης του Δήμου Φιλοθέης- Ψυχικού. Ορίζει ως χρόνο έναρξης του ακυρωτικού αποτελέσματος της εν λόγω απόφασης την 8.6.2016.
Με την απόφαση του ΣτΕ υπ΄αριθμ. 2335/2016 ακυρώνεται η απόφαση  ΠΟΛ.1009/18.1.2016, κατά το μέρος της με το οποίο ορίστηκε η τιμή εκκίνησης του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων της ζώνης Ν. Βουτζά (Β ζώνης του πρώην Δήμου Ραφήνας) Αττικής. Ορίζει ως χρόνο έναρξης του ακυρωτικού αποτελέσματος της εν λόγω απόφασης την 8.6.2016.
Με την απόφαση του ΣτΕ υπ΄αριθμ. 2334/2016 ακυρώνεται η απόφαση ΠΟΛ.1009/18.1.2016 κατά το μέρος της με το οποίο ορίστηκε η τιμή εκκίνησης του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων της Γ ζώνης (της δημοτικής κοινότητας) Φιλοθέης του Δήμου Φιλοθέης- Ψυχικού. Ορίζει ως χρόνο έναρξης του ακυρωτικού αποτελέσματος της εν λόγω απόφασης την 8.6.2016.
Με την απόφαση του ΣτΕ υπ΄αριθμ. 2336/2016 ακυρώνεται η απόφαση ΠΟΛ.1009/18.1.2016 κατά το μέρος της με το οποίο ορίστηκε η τιμή εκκίνησης του συστήματος αντικειμενικού προσδιορισμού της αξίας των ακινήτων της κυκλικής ζώνης Πολυδρόσου του Δήμου Δελφών. Ορίζει ως χρόνο έναρξης του ακυρωτικού αποτελέσματος της εν λόγω απόφασης την 8.6.2016.
Το σκεπτικό των τεσσάρων αυτών αποφάσεων: Ο καθορισμός της τιμής εκκίνησης της επίδικης ζώνης έγινε στο πλαίσιο συλλήβδην προσδιορισμού των τιμών εκκίνησης για τις ζώνες του συνόλου της επικράτειας, αναλόγως της τιμής που είχαν πριν από την επίδικη αναπροσαρμογή, βάσει εισήγησης της αρμόδιας επιτροπής του άρθρου 41 του ν. 1249/1982, η οποία πρότεινε οριζόντιες ποσοστιαίες μεταβολές ανά ομάδα τιμών ζώνης γενικά των ακινήτων της Περιφέρειας Αττικής, χωρίς να εκφέρει εξατομικευμένη κρίση για τις επιμέρους ζώνες της, ειδικότερα, δε, για την επίδικες ζώνες, με παράθεση των συγκεκριμένων στοιχείων που έλαβε υπόψη της σχετικά με τη ζώνη αυτή, και χωρίς να προκύπτει η εφαρμογή (από την επιτροπή και, περαιτέρω, από τον Υπουργό) ορισμένης, οικονομετρικά άρτιας μεθοδολογίας προσδιορισμού των αντικειμενικών αξιών.
Συνεκτιμώντας τα ανωτέρω, το Δικαστήριο, κατά τη στάθμιση των συμφερόντων των διαδίκων, αποδίδει μείζονα βαρύτητα στο επιτακτικό δημόσιο συμφέρον, που καθίσταται ακόμα εντονότερο υπό τις παρούσες δημοσιονομικές συνθήκες, αποτροπής του κινδύνου ουσιώδους διαταραχής των φορολογικών εσόδων του Κράτους για το έτος (φορολογίας) 2016, και, συνακόλουθα, κρίνει, κατ’ εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 50 παρ. 3β του π.δ. 18/1989, ότι η ακύρωση της επίδικης ρύθμισης της παραγράφου 2α της προσβαλλόμενης υπουργικής απόφασης πρέπει να μην αναδράμει στο χρόνο έναρξης ισχύος της (21.5.2015), αλλά στις 8.6.2016, χρόνο συζήτησης της υπόθεσης στο ακροατήριο.

Δείτε αναλυτικά και τις πέντε αποφάσεις στο φορολογικό αρχείο του κόμβου:
●●●

Φορολογία ΚΤΕΛ
Με την απόφαση αυτή δίνονται ορισμένες διευκρινίσεις για θέματα που αφορούν ΚΤΕΛ, και συγκεκριμένα για :
- Οι αμοιβές μελών που προκύπτουν από την προσωπική εργασία των εταίρων αυτών ως εταιρική εισφορά τους προς την εταιρεία βάσει του εμπορικού νόμου (άρθρο 741 ΑΚ), η οποία σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να έχει τα χαρακτηριστικά της εξαρτημένης εργασίας (παροχή υπηρεσίας σύμφωνα με τις εντολές και τον έλεγχο του εργοδότη, αναφορικά με τον τρόπο, χρόνο και τον τόπο παροχής αυτής, που είναι δεσμευτικές για τον εργαζόμενο).

Εφόσον το ΚΤΕΛ έχει προκύψει με μεταφορά στην ΚΤΕΛ ΑΕ της κυριότητας των λεωφορείων ιδιοκτησίας των μετόχων των οικείων ΚΤΕΛ, τότε τα λεωφορεία ανήκουν πλέον στην κυριότητα της ΚΤΕΛ ΑΕ, η οποία είναι και εργοδότης όλου του προσωπικού της. Για τη φορολόγηση των ΚΤΕΛ ΑΕ εφαρμογή θα έχουν οι γενικές διατάξεις του ν.4172/2013, με την επιφύλαξη της παραγράφου 8 του άρθρου 3 του ν.2963/2001.
Εφόσον το ΚΤΕΛ έχει προκύψει με ανάληψη υποχρέωσης εκτέλεσης μεταφοράς προσώπων, από κοινού, εκ μέρους των φυσικών ή νομικών προσώπων που έχουν στην κυριότητά τους λεωφορεία που είναι ενταγμένα στα ΚΤΕΛ, καθώς και αυτών που προέρχονται από αντικατάσταση,  τότε τα φυσικά πρόσωπα (λεωφορειούχοι Δ.Χ. με κυριότητα 100%) ή νομικά πρόσωπα (άλλα ΚΤΕΛ, κοινωνίες συνιδιοκτησίας λεωφορείων Δ.Χ.) συνεχίζουν να είναι κύριοι των λεωφορείων Δ.Χ. και μετά τη μετατροπή των ΚΤΕΛ σε ΚΤΕΛ ΑΕ. Στην περίπτωση αυτή προβλέπεται το δικαίωμα των μετόχων του ΚΤΕΛ να εκμισθώνουν και η υποχρέωση της οικείας ΚΤΕΛ ΑΕ να μισθώνει τα λεωφορεία των φυσικών ή νομικών προσώπων που ήταν ενταγμένα στο ΚΤΕΛ με σύμβαση μίσθωσης. Επιπλέον, οι συμβαλλόμενοι ιδιοκτήτες, δηλαδή τα φυσικά πρόσωπα (λεωφορειούχοι Δ.Χ. με κυριότητα 100%) ή νομικά πρόσωπα (άλλα ΚΤΕΛ, κοινωνίες συνιδιοκτησίας λεωφορείων Δ.Χ.), παρέχουν το όχημά τους με τον οδηγό του, τον οποίο αυτοί προσλαμβάνουν και προκειμένου για την εξαγωγή του φορολογητέου εισοδήματός τους λαμβάνονται υπόψη οι δαπάνες μισθοδοσίας και ασφάλισης του οδηγού, η συντήρηση και η φύλαξη του οχήματος, κ.λπ.

Προκειμένου για τις περιπτώσεις ΚΤΕΛ που λειτουργούν με τη μορφή ΑΕ σύμφωνα με τις διατάξεις της περ. β' της παρ.2 του άρθρου 3 του ν.2963/2001 (μετατροπή σε ΚΤΕΛ ΑΕ όταν οι μέτοχοι κρατούν την κυριότητα των λεωφορείων), τα μισθώματα (χιλιομετρική αποζημίωση) αποδίδονται στους ιδιοκτήτες μετόχους εκμισθωτές (φυσικά πρόσωπα ή συνιδιοκτησία φυσικών προσώπων - κοινωνία ή νομικά πρόσωπα) με βάση την ανωτέρω εκκαθάριση τα οποία φορολογούνται ως εισόδημα από επιχειρηματική δραστηριότητα στο όνομα των ιδιοκτητών. Είναι προφανές από τα παραπάνω ότι στις περιπτώσεις αυτές δεν προκύπτει φορολογητέο εισόδημα για τις ΚΤΕΛ ΑΕ (στον Κ.Α. 016 καταχωρείται μηδενικό ποσό), καθόσον το προκύπτον αποτέλεσμά τους με βάση την υπ'αριθμ. Β-οικ.60195/5172/13/19.11.2013 (ΦΕΚ Β' 3067/03/12/2013) απόφαση του Υφυπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων αποδίδεται στους ιδιοκτήτες (λεωφορειούχοι Δ.Χ. με κυριότητα 100% ή νομικά πρόσωπα δηλαδή άλλα ΚΤΕΛ, κοινωνίες συνιδιοκτησίας λεωφορείων Δ.Χ., κ.λπ.), ωστόσο υφίσταται υποχρέωση υποβολής δήλωσης φορολογίας εισοδήματος.

Λοιπές λεπτομέρειες δείτε στην απόφαση [ΠΟΛ.1179/2016 Φορολογικά θέματα ΚΤΕΛ ΑΕ των περιπτώσεων α' και β' της παρ. 2 του άρθρου 3 του ν.2963/2001]
●●●

Νομοθεσία
Την περασμένη εβδομάδα δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ ο νόμος 4438/2016 που αφορά τις συμβάσεις τραπεζών για στεγαστικά δάνεια και όχι μόνο, [Δημοσιεύθηκε ο νόμος 4438/2016 - Άμεση κωδικοποίηση του φορολογικού αρχείου του κόμβου], δημοσιεύθηκε επίσης ο νόμος για την κινητικότητα στο δημόσιο (4440/2016), ενώ ψηφίστηκαν και αναμένεται να δημοσιευθούν στο ΦΕΚ δύο ακόμη νομοσχέδια.
●●●


Αλλαγές στο ΦΠΑ
Μια είδηση της περασμένης εβδομάδας που πέρασε στα "ψιλά" είναι οι αλλαγές που προωθεί η Ε.Ε. για τη βελτίωση του φορολογικού περιβάλλοντος όσον αφορά τον Φόρο Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) για τις επιχειρήσεις ηλεκτρονικού εμπορίου στην ΕΕ. Οι προτάσεις θα καταστήσουν ευκολότερες τις αγοραπωλησίες προϊόντων και υπηρεσιών μέσω του διαδικτύου για τους καταναλωτές και τις επιχειρήσεις, ιδίως τις νεοφυείς και τις μικρομεσαίες.
Η Ευρωπαϊκή επιτροπή προτείνει (και μάλλον σύντομα τις δούμε ως Ευρωπαϊκές οδηγίες κάποια στιγμή) :
- Νέους κανόνες που θα επιτρέψουν στις επιχειρήσεις που πωλούν προϊόντα μέσω διαδικτύου να εκπληρώνουν όλες τις υποχρεώσεις τους που αφορούν τον ΦΠΑ εντός ΕΕ σε έναν τόπο·

- Να απλοποιηθούν οι κανόνες του ΦΠΑ για τις νεοφυείς επιχειρήσεις και τις πολύ μικρές επιχειρήσεις που πωλούν μέσω διαδικτύου καθώς η διαχείριση του ΦΠΑ για τις διασυνοριακές πωλήσεις που δεν υπερβαίνουν τα 10 000 € θα γίνεται εντός της χώρας της επιχείρησης. Οι ΜΜΕ θα επωφεληθούν από απλούστερες διαδικασίες για τις διασυνοριακές πωλήσεις ύψους έως 100 000 €, ώστε να διευκολύνεται η άσκηση των επιχειρηματικών τους δραστηριοτήτων·

- Μέτρα αντιμετώπισης της απάτης στον τομέα του ΦΠΑ η οποία προέρχεται από χώρες εκτός ΕΕ, φαινόμενο που μπορεί να προκαλέσει στρέβλωση της αγοράς και να δημιουργήσει αθέμιτο ανταγωνισμό·

- Να δοθεί η δυνατότητα στα κράτη μέλη να μειώσουν τους συντελεστές ΦΠΑ για τις ηλεκτρονικές δημοσιεύσεις όπως ηλεκτρονικά βιβλία και διαδικτυακές εφημερίδες.
●●●

ΔΠΧΑ
Δημοσιεύθηκε την περασμένη εβδομάδα και το ΔΠΧΑ 9 (Χρηματοοικονομικά μέσα)
-Δείτε εδώ τον κανονισμό
-και εδώ το πρότυπο

●●●

Προγράμματα απασχόλησης
Την εβδομάδα που μας πέρασε δημοσιεύθηκαν οι προκηρύξεις δύο νέων προγραμμάτων :
Δείτε επίσης και :
●●●

Εκλογές Ο.Ε.Ε.

Υπενθυμίζω ότι όλες τις πληροφορίες για τις εκλογές αλλά και τις θέσεις των παρατάξεων μπορείτε να τις δείτε πατώντας τον σχετικό σύνδεσμο στην κεντρική σελίδα του κόμβου. ή εδώ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου