Σάββατο 6 Φεβρουαρίου 2016

Alibaba

analyst



του Ντένη Βιλιάρδου

Μπορεί η Κίνα να αντιμετωπίζει πολύ σοβαρά οικονομικά προβλήματα και το χρηματιστήριο της να έχει μία συνεχή καθοδική πορεία, αλλά παραμένει μία τεράστια αγορά. Επομένως, ορισμένες εταιρίες της αποτελούν μία μεγάλη μελλοντική ευκαιρία
.
Σε μία μόνο μέρα, στις 11 Νοέμβρη του 2015 (Singles Day στην Κίνα, κάτι ανάλογο με τη Black Friday στην Αμερική), οι παραγγελίες που δόθηκαν στην κινέζικη υπηρεσία μεταφοράς δεμάτων Cainiao έφτασαν στα 467.000.000. Σε μεγάλα κράτη όπως η Γερμανία, απαιτούνται τουλάχιστον 6 μήνες για κάτι τέτοιο.
Η Cainiao ανήκει στον όμιλο της Alibaba, ο οποίος είναι κάτι σαν τον κλώνο της Amazon στην Κίνα. Εισήχθηκε το Σεπτέμβρη του 2014 στο χρηματιστήριο της Νέας Υόρκης, με μία συνολική αξία της τάξης των 25 δις $, αποτελώντας τη μεγαλύτερη εισαγωγή (ΙΡΟ) στην ιστορία. Οι επενδυτές εκεί αγοράζουν τα ονομαζόμενα ADR, τα οποία είναι συνδεδεμένα με την εξέλιξη των τιμών των πραγματικών μετοχών του ομίλου που είναι εισηγμένες στο χρηματιστήριο της Σαγκάης. Έτσι δεν υποχρεώνονται να τοποθετήσουν τα χρήματα τους στην πολύπλοκη αγορά της Κίνας.
Μέχρι στιγμής ο τζίρος της εταιρίας διενεργείται σχεδόν μόνο στην Κίνα (94%). Παρά το ότι τώρα η οικονομία της χώρας δεν είναι σε καλή κατάσταση, οι παραγγελίες που πήρε η Cainiao μέσα σε μία μόνο ημέρα, δείχνουν την καταναλωτική δυναμικότητα της Κίνας. Ειδικά αφού θεωρείται βέβαιο πως θα στηρίξει στο μέλλον την ανάπτυξη της και στην εσωτερική αγορά, για να μην είναι τόσο εξαρτημένη από τις εξαγωγές.

Την ημέρα των εργένηδων (Singles Day), ο τζίρος της Alibaba έφτασε στα 14,3 δις €. Δεν επρόκειτο βέβαια για καθαρές πωλήσεις του ίδιου του ομίλου, επειδή μέσω της εμπορικής πλατφόρμας του πουλούν τα προϊόντα τους και άλλοι έμποροι, όπως γίνεται με το Marketplace της Amazon ή με την Ebay.
Παρά το ότι τώρα η Κίνα δεν αναπτύσσεται με τους ρυθμούς του παρελθόντος, ο τζίρος του τελευταίου τριμήνου της Alibaba αυξήθηκε σε ετήσια σύγκριση κατά 32%, φτάνοντας στα 4,8 δις €. Το κυριότερο προϊόν διάθεσης ήταν τα έξυπνα τηλέφωνα (smart phones), με συνολικές πωλήσεις 2,6 δις €. Αφορούσαν λοιπόν σχεδόν το 50% του τζίρου, ενώ ήταν τριπλάσιες από τον προηγούμενο χρόνο. Τα κέρδη έφτασαν στο 1,7 δις € έχοντας διπλασιαστεί, αλλά συμπεριελάμβαναν τα έσοδα από την πώληση δύο κλάδων στην κινηματογραφική θυγατρική εταιρεία του ομίλου Alibaba Pictures.
Ο όμιλος σχεδιάζει επί πλέον τη συμμετοχή του στο εμπόριο και στη διανομή τροφίμων από την εγχώρια παραγωγή. Στόχος του είναι να πουλάει τα βιομηχανικά προϊόντα των πόλεων στα χωριά και τα τρόφιμα των χωριών στις πόλεις, έχοντας ήδη ιδρύσει τέτοιου είδους υπηρεσίες σε 12.000 χωριά.
Το επιχειρηματικό μοντέλο της Alibaba προσανατολίζεται όλο και περισσότερο σε αυτό της Amazon, αφού προσφέρει επίσης μία δική του υπηρεσία «Cloud», για να νοικιάζουν οι πελάτες του ηλεκτρονικό χώρο, με 8 κέντρα δεδομένων διεθνώς (εικόνα). Τα έσοδα από τη συγκεκριμένη υπηρεσία ήταν αυτά που αυξήθηκαν περισσότερο στο τρίτο τρίμηνο: κατά 126% στα 114 εκ. €.
345
Αντίθετα, για την ίδια υπηρεσία (Cloud) τα έσοδα της Amazon υποχώρησαν, από μία αύξηση 78% στο τρίτο τρίμηνο, στα 70% στο τέταρτο. Βέβαια ο τζίρος της Amazon είναι πολύ μεγαλύτερος στην υπηρεσία «Cloud», αφού φτάνει στα 2,1 δις € έναντι 114 εκ. € της Alibaba.
Η τιμή προς τα κέρδη της μετοχής (Ρ/Ε) είναι πολύ υψηλή, στο 27 για το 2016, ενώ δεν πληρώνει καθόλου μερίσματα. Εν τούτοις, οι προοπτικές της Alibaba φαίνεται να είναι πολύ μεγάλες, τόσο μέσα στην Κίνα, όσο και παγκοσμίως. Επόμενη κίνηση της είναι η ίδρυση ενός υποκαταστήματος στο Πεκίνο, για την καλύτερη διείσδυση στην αγορά της βορείου Κίνας με τα 400 εκ. κατοίκους.
Τον Οκτώβρη ο όμιλος ισχυροποίησε την ευρωπαϊκή παρουσία του στο Λονδίνο και στο Μιλάνο, ενώ το καλοκαίρι προσέλαβε ένα πρώην στέλεχος της Goldman Sachs, για να δρομολογήσει τη διεθνή του ανάπτυξη.
Εν πρώτοις όμως δεν έχει στόχο την εξυπηρέτηση πελατών στην Ευρώπη και στην Αμερική, μέσω της πλατφόρμας του με τα προϊόντα του. Ο σκοπός του είναι να καταλάβουν οι δυτικοί τις μεγάλες ευκαιρίες που υπάρχουν στην κινέζικη αγορά, για να πουλήσουν εκεί τα προϊόντα τους μέσω της Alibaba.
Για σύγκριση παραθέτω τον παρακάτω πίνακα, τοποθετώντας δίπλα στην Alibaba την Amazon και τηνAphabet Α (Google).

ΕταιρείαAlibabaAmazonAlphabet Α (Google)
Τιμή ανάλυσης μετοχής σε €61,00529,15710,95
Χρηματιστηριακή αξία σε δις €151,94252,72440,94
Τζίρος σε δις $12,30107,0065,83
Κέρδη προ φόρων σε δις $3,762,2316,70
Ποσοστά επί του τζίρου30,6%2,1%25,4%
Κέρδη μετά φόρων5,211,5717,26
Ποσοστά επί του τζίρου42,4%1,5%26,2%
Εργαζόμενοι34.985./.53.600
Κέρδη ανά μετοχή σε $1,671,2820,27
Ρ/Ε (τιμή μετοχής προς κέρδη)49,92540,7126,61
Πηγή: Finanzen DE
Από τον πίνακα φαίνεται πόσο μεγάλες είναι οι προοπτικές αύξησης του τζίρου της Alibaba, αφού είναι μόλις 12,3 δις $ έναντι 107 δις $ της Amazon. Παρά το ότι τώρα η τιμή της μετοχής της προς τα κέρδη ήταν στο 49,92 (Ρ/Ε), της Amazon ήταν πάνω από δέκα φορές μεγαλύτερη.
Τo πιο εντυπωσιακό όμως είναι τα ποσοστά κέρδους της Alibaba προ φόρων (για τα μετά φόρων υπεισέρχονται άλλοι παράγοντες), τα οποία είναι μεγαλύτερα ακόμη και από αυτά της Google, με 30,6% έναντι 25,4% και μόλις 2,1% της Amazon.
Αυτό σημαίνει πως θα καταφέρει να χρηματοδοτήσει ένα μέρος της επέκτασης της με δικά της κεφάλαια. Επίσης πως τα προϊόντα που πουλάει είναι πολύ πιο κερδοφόρα. Κατά τη γνώμη μου λοιπόν η αγορά μετοχών της είναι πολύ ενδιαφέρουσα, ενώ ίσως αποτελεί ευκαιρία λόγω ακριβώς των προβλημάτων που αντιμετωπίζει η Κίνα. Μία άλλη ενδιαφέρουσα εταιρία είναι η Baidu (κινέζικη Google), η μετοχή της οποίας παρουσιάζει πολύ μεγάλες διακυμάνσεις, από τα 100 $ σε πάνω από 200 $.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου