Κυριακή 17 Αυγούστου 2014

Εισαγωγή νέας τεχνολογίας στη μεταφορά της ηλεκτρικής ενέργειας

Νέα Κρήτη


Για τη μεταφορά και τη φύλαξη της ηλεκτρικής ενέργειας υπάρχουν πολλές τεχνολογικές δυνατότητες. Θα έχετε ακούσει ή θα ξέρετε:


1. ότι πολλοί Έλληνες πλοιοκτήτες παραγγέλλουν συνέχεια πλοία μεταφοράς υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) στη Κίνα και στη Κορέα. Με ρώτησαν; Άμα λεφτά υπάρχουν…

2. ότι μελλοντικά θα κατασκευασθεί σταθμός LNG στη Κύπρο

3. ότι μελλοντικά θα κατασκευασθεί καλώδιο που θα μεταφέρει ηλεκτρικό ρεύμα από το Ισραήλ στην Ελλάδα με το γνωστό πρόβλημα των μεγάλων απωλειών λόγω απόστασης.

4. ότι η Αίγυπτος και η Ρωσία έχουν πρόβλημα στη μεταφορά φυσικού αερίου προς την Ευρώπη και αλλού… 

5. ότι σιδηροδρομικές γραμμές για τη μεταφορά εμπορευμάτων υπάρχουν και μπορούν να χρησιμοποιηθούν για τη μεταφορά ενέργειας αν υπήρχε τρόπος…

6. ότι Έλληνες εφοπλιστές έχουν φορτηγά πλοία και θα ήθελαν να μεγαλώσουν την αγορά τους…

7. ότι από την Τουρκία περνούν όλοι οι δρόμοι του φυσικού αερίου και η ανάγκη ύπαρξης εναλλακτικών δρόμων μεταφοράς ενέργειας είναι γεωοικονομικά αναγκαία για όλους…

8. ότι η ηλεκτρική ενέργεια μπορεί να φυλάσσεται μέσα σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες πολλών ΜW που λειτουργούν για κάποιες ώρες (βλέπετε προηγούμενο άρθρο μου εδώ)

9. ότι η τεχνολογία μπαταριών συνεχώς εξελίσσεται.


Έχω αναφέρει σε προηγούμενα άρθρα ότι η τεχνολογία μπορεί να αλλάζει τις πολιτικές αποφάσεις. Ας δούμε πως αυτή η θέση μου μπορεί να εφαρμοσθεί με μια συγκεκριμένη ιδέα που προτείνω.


Η ιδέα μου είναι η εξής: Αντί να μεταφέρεται η ενέργεια σε μορφή καυσίμου π.χ. σε μορφή λιγνίτη, φυσικού αερίου, πετρελαίου κλπ να μεταφέρεται σε μορφή συσκευασμένης ηλεκτρικής ενέργειας υπό τη μορφή επαναφορτιζόμενων μπαταριών μεγάλης ισχύος με φορτηγά πλοία, σιδηροδρόμους κ.λπ.


Με τον τρόπο αυτό σε εργοστάσια παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από λιγνίτη, φυσικό αέριο, πετρέλαιο, πυρηνική ενέργεια κλπ θα "συσκευάζονται" ενεργειακά πακέτα π.χ. σε επαναφορτιζόμενες μπαταρίες μεγάλης ισχύος π.χ. 30 ΜW και άνω, που στη μορφή containers θα μεταφέρονται από κατάλληλα διαμορφωμένα σε πρώτη φάση φορτηγά πλοία σε άλλα μέρη του κόσμου για μία χρήση. Σε κάθε χώρα προορισμού τα πλοία αυτά θα αποφορτώνουν τις γεμάτες μπαταρίες και θα επαναφορτώνουν τις άδειες για επιστροφή και επαναφόρτιση στη χώρα που υπάρχει το εργοστάσιο παραγωγής και συσκευασίας.




Αυτή μου η ιδέα που σύντομα θα διαχυθεί σε όλα τα μέρη του κόσμου, θα οδηγήσει στη σχεδίαση ειδικών πλοίων ή στη μετατροπή φορτηγών πλοίων σε πλοία που θα μεταφέρουν αντί για LNG επαναφορτιζόμενες μπαταρίες.


Η ιδέα αυτή θα βάλει στο παιγνίδι μεταφοράς της ενέργειας και χώρες που παράγουν πυρηνική ενέργεια ή έχουν περίσσεια ηλεκτρικής ενέργειας αλλά και εφοπλιστές που έχουν φορτηγά πλοία αντί για LNG carriers. Τέρμα οι σταθμοί LNG ενώ οι κατασκευές πλοίων LNG θα περάσουν στο περιθώριο...


Η εφαρμογή αυτής της ιδέας μου θα φέρει μια Nέα Εποχή στη μεταφορά ηλεκτρικής ενέργειας, που θα αλλάξει την Γεωοικονομία στην Ανατολική Μεσόγειο και όχι μόνο. Το κυριότερο είναι ότι θα λύσει προβλήματα που σήμερα λύθηκαν ή λύνονται με όπλα και χάνονται ζωές χάριν της χάραξης νέων δρόμων μεταφοράς του φυσικού αερίου.


Ένα εύλογο ερώτημα


Είναι άμεσα εφαρμόσιμη αυτή η ιδέα; Eίναι συγκρίσιμη η συνολικά παραγόμενη σε ένα εργοστάσιo παραγωγής ηλεκτρική ενέργεια που λειτουργεί με φυσικό αέριο, που μεταφέρει ένα τυπικού μεγέθους πλοίο μεταφοράς LNG με αυτή τη ποσότητα ενέργειας που θα μπορούσε να μεταφέρει ένα φορτηγό πλοίο ανάλογου μεγέθους φορτωμένο με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες;


H απάντηση είναι ΝΑΙ.
Υπολογισμοί μου έχουν δείξει, ότι η ιδέα μου στέκει και είναι εφαρμόσιμη τώρα. Πάνω από 12,000 ΜWh πακεταρισμένης ηλεκτρικής ενέργειας μπορούν να μεταφέρονται κάθε φορά με φορτηγά πλοία.


Πρέπει να θυμάστε, ότι η τεχνολογία παραγωγής μπαταριών μεγάλης ισχύος είναι σε συνεχή εξέλιξη στην Ιαπωνία αλλά και στις ΗΠΑ τη τελευταία δεκαετία.


Η τεχνολογία μπορεί να αλλάξει τη πολιτική των κρατών και να δώσει περισσότερες ευκαιρίες ανάπτυξης ή επίλυσης προβλημάτων αν χρησιμοποιείται σωστά.


Πηγή: zcode-gr.blogspot.jp

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου